lördag, oktober 01, 2005

En dag av ljus och värme

Idag var det dop. Jag döptes i S:t Petri Kyrka omgiven av släkt och vänner. Trots att kyrkan är gigantisk så kändes det litet och personligt eftersom vi var i dopkapellet. Det var väldigt spännande och alla tittade på mig. Det kan ha berott på att jag hade klänning på mig. Allt var lugnt till prästen helt plötsligt bestämde sig för att hälla vatten på mitt huvud! Snacka om att jag blev förvånad, men kul var det! Dessutom fick jag två alldeles egna faddrar, Jocke och Tamara.

Efter dopet gick vi alla till dopkapellet där mamma och pappa hade fixat smörgåstårtor, kakor, bullar, kaffe, läsk mm. Det var en riktig fest och jag fick massor av fina presenter. Man kanske skulle döpa sig fler gånger..!

Stor kram till alla ni som var där, ingen nämd ingen glömd!

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home