söndag, januari 22, 2006

Hej mitt vinterland!

Ute ligger snön alldeles vit och gnistrande. Det är vindstilla och nästan tio minusgrader. Pappa och mamma ser alldeles pillimariska ut och säger att jag ska få prova något alldeles nytt: att åka pulka!

Det där med pulka var väl kul, men inte sååå fantasktisk som pappa och mamma verkar tycka. Nåja, jag ställer upp och vi åker ett par gånger i backarna. Det går fort och snön yr, solen skiner rakt i ansiktet och kylan biter i kinderna. Efter ett tag är jag alldeles slut och somnar nästan med ansiktet i snön. Pappa fortsätter att åka själv.

Till sist ger han upp och vi går hem och äter pannkakor istället. Det är faktiskt rätt härligt med vinter.

3 Kommentarer:

At 23/1/06 15:17, Blogger High Power Rocketry said...

Hi from NYC :)

1-800-867-5309

 
At 30/1/06 14:25, Anonymous Anonym said...

Mmmmm jag kan tänka mig hur det blir med kommande tågbana. Ett gott råd lilla Mille - håll i grejerna.

 
At 1/2/06 15:07, Anonymous Anonym said...

Mille är uppenbarligen överkvalificerad för pulka - testa snowboard.


/Fredrik

 

Skicka en kommentar

<< Home